İçeriğe geç

Satıcı Iade Yok Diyebilir Mi

İade yoktur yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin gerçekleştirildiği yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.

Hangi durumlarda iade alınmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Her mağaza iade kabul etmek zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bir mağaza veya işletmede inceleme yoluyla satın alınan ürünler için bir cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme yapmakla yükümlü değildir.

Koşulsuz iade var mı?

Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.

Satıcı ürünü iptal edebilir mi?

Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.

Satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur sahibinden?

Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?

Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.

Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?

Alıcı iade talebini oluşturduktan sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için iki iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilecektir.

Kutusu zarar görmüş ürün iade edilir mi?

İade yaparken ürünü orijinal ambalajıyla birlikte iade etmelisiniz. Orijinal kutusu veya ambalajı hasar görmüş (örneğin kargo etiketi yapıştırılmış veya bantlanmış) ve yeniden satılabilirliğini kaybetmiş ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir.

Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Yasal iade süresi kaç gündür?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.

14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli satış sözleşmelerinde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girecek.

Yıkanmış kıyafet iade edilir mi?

Yıkanmış/giyilmiş ürünler iade edilebilir mi? Sadece yıkanmamış/giyilmemiş ve kullanılmamış ürünleri iade edebilirsiniz.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Ürün iade hakkı kalktı mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

İade edilen ürünün para iadesi yapılmazsa ne olur?

Toplam bedel 14 gün içinde alıcıya iade edilmelidir. SATIN ALINAN ÜRÜNÜN BEDELİ ÖDENMEZSE: 7. Alıcı, satın aldığı ürünün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.

Tavsiyeli Bağlantılar: Orta Çağ Felsefesini Hazırlayan Düşünce Ortamı Nedir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Özbek Escort