İçeriğe geç

Memur Özlük Dosyası Nedir

Memur özlük dosyasında neler var?

Her memur için bir personel dosyası tutulur. Personel dosyasında memurun mesleki bilgileri ve mal bildirimleri; ayrıca sınavlar, soruşturmalar, denetim raporları, disiplin cezaları ve ödül ve performans sertifikaları ile ilgili bilgi ve belgeler yer alır.

Özlük dosyasında neler yer alır?

Personel dosyası, çalışanın kimlik kartının bir kopyası, sağlık raporu, iyi hal belgesi, askerlik hizmet kartı (erkek çalışanlar için), oturma izni veya mezuniyet belgesinin bir fotokopisi gibi belgeleri içerebilir. Yeni bir işe başladığınızda, önemli ayrıntıları doğrulamak için sizden kişisel bilgiler istenecektir.

Memur özlük dosyasını inceleyebilir mi?

Kurumda çalışan tüm yetkililerin kayıtlarını görüntüleyebilirsiniz.

Memur özlük ne demek?

Personel dosyası yalnızca bir iş ilişkisinin başlangıcında talep edilen belgeleri içermez. Ayrıca çalışanların istihdamları sırasında aldıkları tüm izinleri, raporları, resmi belgeleri, uyarıları ve disiplin cezalarını da içerir. İşgücüyle ilgili herhangi bir yeni bilgi personel dosyasına kaydedilir.

Özlük dosyası olmazsa ne olur?

Çalışan iş ilişkisini sonlandırsa bile personel dosyasını hemen imha etmemeliyiz çünkü İş Kanunu’na göre saklama süresi 5 yıl, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre ise saklama süresi 10 yıldır. Personel dosyasının kaybolması veya kaybolması durumunda 2024 yılı için ceza tutarı 14.740 TL’dir.

Sicili bozuk olan memur olabilir mi?

Bu; “Hapis cezası para cezasına çevrilmiş olsa dahi, işlenen suç 657 sayılı Kanunun 48/A-5 maddesinde sayılan nitelikli suçlardan ise yasaklanan hakların iadesine ve sabıka kaydının silinmesine karar verilirse, kişi memur statüsüne atanamaz.” 5 Şubat 2024

Özlük dosyasını kim hazırlar?

Personel dosyasını kim oluşturur? Personel dosyaları genellikle bir şirketin insan kaynakları departmanı (İK) tarafından oluşturulur ve yönetilir. İK departmanı, bir şirketin çalışanlarının kişisel ve profesyonel verilerini düzenli bir şekilde kaydetmekten sorumludur.

Personel özlük bilgileri nelerdir?

Personel dosyasında çalışanın kimlik kartı, ikametgah belgeleri, sağlık belgeleri ve sabıka kaydı gibi bilgiler yer alır. İşveren, personeline ait bilgileri kanunla belirlenen personel dosyası şartlarına uygun olarak saklamakla yükümlüdür.

Özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?

İlgili mevzuat çerçevesinde, çalışanların özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren on yıl süreyle saklanması gerekmektedir. İlgili mevzuatta belirtilen süreler dışında bir süre belirtilmişse, belirtilen sürenin veri işleme amacı için gerekli olması gerekmektedir.

Memur soruşturma dosyasını görebilir mi?

Disiplin soruşturması tamamlandıktan sonra kamu görevinden çıkarılması istenen memur, soruşturma evrakını inceleme, tanık dinleme ve Disiplin Kurulu önünde bizzat veya yazılı veya sözlü temsilcisi aracılığıyla savunma yapma hakkına sahiptir.

Memur siciline nereden bakılır?

Prensip olarak, e-devlet üzerinden plaka numarasını sorgulamak kolaydır. Plaka numarasını öğrenmek için ilgili kurumun e-devlet hizmetlerini kullanabilirsiniz. Bu hizmetler, kullanıcının kişisel verileriyle giriş yaptığı güvenli bir platformda sunulur.

1/4 memur ne demek?

1/4 Memur ne anlama geliyor? ¼ memur terimi, birinci sınıfın dördüncü seviyesindeki bir memuru tanımlar. Bu yeterlilik, ortaokuldan sonra bir yıllık mesleki veya teknik eğitimi tamamlayan kişilere açıktır.

Memur özlük dosyası kaç bölümden oluşur?

Her memur için bir personel dosyası tutulur. Personel dosyasında memurun mesleki bilgileri ve mal bildirimleri; ayrıca sınavlar, soruşturmalar, denetim raporları, disiplin cezaları ve ödül ve performans sertifikaları ile ilgili bilgi ve belgeler yer alır.

Özlük dosyasında neler olur?

Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Kimlik kartının bir kopyası. Kimlik kartının bir kopyası. Kayıt belgesi. Sağlık belgesi. Diplomanın bir kopyası. İyi hal belgesi. 2 adet pasaport fotoğrafı. Medeni durumu belirten bir belge. Daha fazla makale…•2 Şubat 2022

Kadrolu memur ne oluyor?

Mevcut kuruluş şekli ne olursa olsun, Devletin ve diğer kamu tüzel kişilerinin genel yönetim esaslarına göre yürüttükleri asli ve sürekli kamu hizmetlerini görmekle görevli olanlar, 657 sayılı Kanun kapsamında kamu görevlisi sayılır.

Personel özlük bilgileri nelerdir?

Personel dosyasında çalışanın kimlik kartı, ikametgah belgeleri, sağlık belgeleri ve sabıka kaydı gibi bilgiler yer alır. İşveren, personeline ait bilgileri kanunla belirlenen personel dosyası şartlarına uygun olarak saklamakla yükümlüdür.

Özlük dosyasında ne yazar?

Personel dosyasında çalışanın oturma izni, kimlik kartının bir kopyası ve iyi hal belgesi gibi belgeler yer alır. Ayrıca bu dosyada yalnızca çalışan hakkında bilgiler yer almaz. Ayrıca söz konusu dosyada işverenin yasal olarak saklamakla yükümlü olduğu bazı belgeler de yer alır.

Memur özlük dosyası kaç yıl saklanır?

Buna göre, çalışanların sosyal güvenliğine ilişkin bilgi ve belgelerin özlük dosyalarında on yıl süreyle saklanması gerekiyor.

Memuriyet sicil özeti nereden alınır?

Savcının dosya örneği (özet) Personel Genel Müdürlüğü’nden geliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bonus veren siteler
Sitemap